Van Wellington naar Picton

15 april 2015 - Picton, Nieuw-Zeeland

Wellington is de hoofdstad van Nieuw Zeeland, toch heeft de stad niet echt de uitstraling van een Big City. Het waterfront heeft wel wat hoogbouw en je kunt in de winkelstraat veel schoenen en sportkleding kopen. Wat je in Wellington echt even moet doen, is het Nationaal Museum Te Papa bezoeken, gratis entree en vooral met kinderen ontzettend leuk. Als ik zelf op vakantie ben hebben Jelle en ik altijd de neiging om even het mooiste uitzichtpunt op te zoeken. Ik houd van mooie wijdse uitzichten. Mat de cable car kun je in Wellington op een fraai uitzichtpunt komen, en als je de tijd hebt, kun je op de heuvel nog even een wandeling maken in de Botanical Garden.
De ferry vanaf Wellington naar Picton,veel vakantievierders doen dit tochtje, het is met de auto of campervan ook de manier om van het Noordereiland naar het Zuidereiland te rijden, of vice versa. De boot is een iets grotere boot dan die naar Texel vaart, dus het varen met zo een boot heeft wel iets vertrouwds. De zeemeter gaf aan hoge golven, en ook door anderen waren we voorbereid op een onstuimige zee. Dus allemaal aan de primatour. Maar het viel best mee, de golven waren op de zee best pittig, maar een goot deel vaar je ook op vrij rustig water door het fjord, met een mooi uitzicht. We zij dus aangeland op het Zuidereiland! En: het is het mooi weer!