Nu in Nazca met wereldberoemd erfgoed

30 juni 2015 - Nazca, Peru

Langzaamaan gaan we stijgen, als voorbereiding op de grote hoogtes die nog komen. We zijn met de bus van Huacachina naar Nasza gebracht. We hadden geluk en zaten helemaal voor in de bus, dus een fraai uitzicht over het gebied. Vanaf het duingebied rijdt de bus door laagvlaktes, met dorre wijnranken ( het is hier nu winter), en tussen kale rots- zandige gebieden. Een apart gezicht, groene langgerekte stroken tussen de kale bergen. Nazca is een aardige plaats, veel gezellige winkeltjes, een parkje vol mensen op bankjes, en een grote drukte op straat. De eerste avond zaten overal mensen in de eet- en drinkplekjes voetbal te kijken, Peru - Chili, ook hier zijn ze behoorlijk voetbalminded. Helaas was er in de avond ook een feest(ondanks verlies), en de muziek galmde tot na 3 uur s'nachts onze kamer in. Nazca staat bekend om de Nazca lijnen, in boekjes zie je vooral de figuren. Maar het is zoveel meer. Naast de figuren zijn het driehoeken, en vooral ongelooflijk veel lijnen. Eerst hebben we in het kleine planetarium van Hotel Nasca lines een uitleg gekregen, en de volgende morgen zijn we er met een klein vliegtuigje overheen gevlogen. Het vliegtuigje hing de hele tijd behoorlijk scheef om alles goed te kunnen zien, hierdoor hebben we prachtige fotos's, alleen ben ik een een groot deel van de dag wat misselijk geweest. Wat hier in Nazca ook erg mooi was, zijn de aquaducten, gebouwd 2000 jaar geleden door de Nazca, water onder de grond en vele vrij forse spiraalvormige gaten in de grond die voor rituelen werden gebruikt. Ik vond het eigenlijk wel en mooi landart object.Vanmiddag gaan we met de bus naar Arequipa, we gaan stijgen van ongeveer 500 meter hoogte naar 2300 meter. De bus gaat hier ongeveer 8,5 uur over doen, we zijn benieuwd.