Lord of the Rings, adembenemend vanuit de lucht

20 april 2015 - Timaru, Nieuw-Zeeland

Lord of the Rings, de hobbit en Nieuw Zeeland zijn nauw met elkaar verbonden. Verspreid over meer dan 170 locaties in Nieuw Zeeland zijn filmopnamen gemaakt voor de film The Lord of The Rings. Al sinds mijn studententijd ben ik Hobbitfan, de boeken heb ik meerdere malen gelezen, dus alle films uiteraard ook gezien. Het is mede door de films dat ik Nieuw Zeeland graag een keer wilde zien, de beelden van de magnifieke landschappen en natuur spreken zeer tot de verbeelding. De volgende Lord of the Ringmomenten hebben wij mogen beleven:
Op de luchthaven van Wellington vliegt Gandalf al op de levensgrote adelaar in de hal rond.
In Wellington hebben wij bij Weta workshop de tour gedaan, in een relatief kleine ruimte staan allerlei filmattributen van de film (ook van andere fantasyfilms). Je krijgt een goed beeld van hoe een en ander ontwikkeld is. Ook zagen we een video van de making off. Uiteindelijk draait het erom, om alles tot in het uiterste detail perfect te krijgen. En heel bijzonder: we hebben de gewonnen Oscar even vastgehouden!!! En natuurlijk even oog in oog gestaan met Gollum.
Vrijwel elke Kiwi (nieuw zeelander) kent wel iemand die met de film heeft meegedaan, wat ook al heel bijzonder is.
Maar mijn hoogtepunt was het zien van enkele opnamelocaties, en wel op een bijzondere manier. Vanmorgen werd onze groep in tweeën gesplitst, de ene groep ging eerst paardrijden en zou daarna met de helikopter de lucht in gaan, de helivlucht werd, bleek later op de ochtend, gecanceld, echt heel jammer. De andere groep, mijn groep, ging eerst naar een raftcentrum voor wat uitleg en zou daarna met een klein vliegtuigje de lucht ingaan. Het weer was redelijk, maar dreigende luchten,wat spatters, en stjah, veiligheid staat voorop. Dus of wij de lucht in zouden gaan? Uiteindelijk bleek van wel, met 6 personen, inclusief een fantastische piloot gingen we vanaf een weiland de licht in. We vlogen wel ruim een uur, echt amazing!!! De uitzichten over de bergen de vormen en kleuren van de meanderende rivier, en uiteindelijk vlogen we zelfs boven de gletsjers op de zuidelijke alpen, ik werd er stil van, het was voor mij een fantastisch wauw- moment. Echt om nooit meer te vergeten.
Ik heb een boekje gekocht met de belangrijkste filmlocaties, dus mocht je Nieuw Zeeland willen verkennen aan de hand van de Lord of the Ringlandschappen, ik kan je hiermee helpen.
In het fotomapje Lord of the Rings staan enkele foto's van mijn supervliegtocht, ik maakte bijna 200 foto's.

1. Jelle:
    20 april 2015
    200 foto's , ik wil ze allemaal zien, kan niet wachten :-)
    weer een geweldig avontuur, lucky lady's!!