Gastvrijheid van de Kiwi's

26 april 2015 - Santpoort-Noord, Nederland

Ik ben weer thuis en kijk terug op een fantastische studiereis. Toch nog even dit blog, over de mensen in Nieuw Zeeland. Een land met prachtige natuur, maar de contacten met de mensen maken het land  eveneens bijzonder.
De inwoners van Nieuw Zeeland, Kiwi's genoemd zijn enthousiast en heel gastvrij. Omdat de Kiwi's wat afgezonderd leven van de rest van de wereld vinden zij het erg leuk om met anderen in contact te komen, Denise, in de Bay of Plenty, gaf dit al aan. De vriendelijke en oprechte gastvrijheid heb ik als heel bijzonder ervaren. Dat begon al bij de ontvangst in Auckland, waar we bij John in zijn fraaie woning in het bos hebben ontbeten. Ook in Matakana, het gebied noordelijk van Auckland, zjjn we door de onze agent, Lizz en alle andere mensen waar we te gast waren, zowel met het koken, de lokale markt, etc zeer gastvrij welkom geheten. En Helen die zeer enthousiast met ons in Hells Gate in Roturua samen het modderbad in ging. Op het Noordereiland reisde de lokale agenten met ons mee. Op het Zuidereiland, waar we hebben we zelf een groot stuk gereden, waren we meer op onszelf. De gidsen met het fietsen langs de wijgaarden in Marlborough en op de wilderness Trail waren eveneens allemaal heel erg enthousiast. De Kiwi's zijn proud, ook de Maori straalden dit uit. In South Canterbury hadden we Catherine, die ons bij aankomst met de trein in Darfield al omhelsde. Het afscheid van alle mensen was altijd heel liefdevol, niet alleen een hand, maar een warme omhelzing, heel bijzonder. De mensen leven hier ook heel relaxt, no stress, alles komt altijd wel goed. Elly, een van onze Travel Counsellors, had de grote pech dat zij na enkele dagen viel en een rib brak. De bezoekjes aan het ziekenhuis, het regelen van een eigen kamer voor haar, alles verliep altijd heel soepel. De Kiwi's zijn ongelooflijk behulpzaam. Opvallend is ook het grote aantal mensen dat een band heeft met Nederland, of een ouder komt oorspronkelijke uit Nederland, ze zijn er geweest, of kennen wel iemand uit Nederland. Veel mensen hebben iets bekends. Dus het bezoeken van Nieuw Zeeland is vooral het bezoeken van een zeer gastvrij land, waar je je zeer welkom voelt.
Wil je meer over Nieuw Zeeland weten of ken je iemand die er een keer naar toe wilt gaan? Neem eens contact met mij op, ik kan je helpen om jouw droomreis naar Nieuw Zeeland samen te stellen, persoonlijk en geheel op maat.
[email protected]